TRACKDAYS & GUIDED TOURS TEL +420 608 932 573
cz de en
0 PRODUKTY / 0

Na slovíčko s vítěznými jezdci Bridgestone Bikers Cup 2015

30.10.2015, Veronika Raceczech.cz

Letošní okruhová sezona s agenturou Racetrack.cz skončila, tedy alespoň v Česku. V poslední reportáži jste se dozvěděli, kdo vyhrál a kdo zůstal poražený. Nás ale zajímalo, jak si to naši nejlepší jezdci užili, a také jak se k nám vůbec dostali. Tak je pojďme vyzpovídat – tady je čtyřka nejúspěšnějších jezdců závodů Bridgestone Bikers Cup 2015.

Naked bike do 750 ccm

Jiří Balán alias George Banán, 26 let, povoláním automechanik, Suzuki SV650


„S Racetrackem jsem si zkusil první závod na konci sezony 2013 a pak vloni, to ještě v sedle Suzuki GSX-R600. Na letošek jsem vyměnil stroj, pořídil jsem si twina Suzuki SV650, ze kterého jsem si přes zimu udělal docela slušné závodní náčiní. Motorka i já jsme celou sezonu fungovali obstojně. Sůza měla ve vedrech problémy s chlazením, já měl zase mezery ve fyzičce, takže je jasný, kde je potřeba zamakat, aby příští sezona byla lepší. Jinak se mi celá sezona líbila. Nejpovedenější závod pro mě byl ten poslední v Mostě. Jel jsem si na pohodu, abych získal dostatečný počet bodů na vítězství v šampionátu, a i přes to jsem se kolo co kolo držel konstantně na hranici svého nejlepšího času v Mostě na TWINu. To byla ale až taková třešnička na dortu, jinak to nebylo zase až tak jednoduché. Naštěstí mám kolem sebe super kolektiv týmu MOTOJOMAX REJSING, který se na tomto vítězství podílel, nejvíc moje přítelkyně a mechanička v jedné osobě Móňa a rovněž hlava týmu Jindřich Slavík. Měly jsme proti sobě silné soupeře, obzvlášť Marka Stibora, ale ten musel jeden závod kvůli zranění vynechat. Příští rok se chci věnovat hlavně českým přírodním okruhům a samozřejmě nemohu vynechat závody na dromech, jak jinak než s agenturou Racetrack, protože tahle agentura je pro mě číslem jedna. Touto cestou bych rád poděkoval všem, co mi letos pomáhali a podporovali mě, kromě členů našeho týmu také MOTOJOMAX.CZ, MOTO-PNEU.CZ a TIZOONA.CZ.“

Naked bike nad 750 ccm

Václav Pimper, 33 let, povoláním automechanik, Aprilia Tuono R

„Už to jsou nějaké čtyři roky, co jezdím s agenturou Racetrack a nemám důvod měnit. Zřejmě na tom budou mít zásluhu i ty ranní koblihy J. Jinak na okruzích jezdím dlouhé roky, ať to byl první ČMN Prospeed Cup nebo první ročníky CEC, kde jsem startoval, co by náhradník v teamu HKT Racing. V CEC2 jsme zase s kolegou dokázali urvat i druhé místo celkově. Když chce ale člověk brát závodění vážně, stojí to spoustu peněz a já se chci především bavit. I to je ten důvod, proč závodím na Tuonu. Je to zábava, pohoda a nejvíc mě baví ta parta lidí na dromech, prostě fajn povyražení, na které se nemusím ani nehodlám nijak zvlášť připravovat. Na motorce mám akorát rychlořazení a na každý závod ho převlíkám do ex-šmoulích laminátů, nic víc není potřeba. Letošní jezdění bylo fajn, počasí nám přálo, někdy až moc, což bylo zpestřeno zase bazénem. Nejpovedenější závod za mě byl ten v Brně, kde jsem skončil na třetím místě po pěkném souboji s KTM 990 SM R. Nejhorší naopak ten poslední, kde jsem trochu přepálil večerku a druhý den nebyla zrovna moc chuť na závodění. I proto mám pocit, že si to letošní celkové prvenství až tak moc nezasloužím, jelikož to bylo víceméně za účast. Co bude příští rok se teprve uvidí. Rozhodnu se, až vylezou všechny nabídky, každopádně na okruhy určitě jezdit nepřestanu.“

Supersport

Daniel Vokurka, OSVČ, 21 let, Kawasaki ZX-6R Ninja (139 k, snížená hlava, tlumiče Öhlins, výfukový systém Leo Vince)

„Letošním vítězstvím jsem zakončil svou čtvrtou sezonu u agentury Racetrack. Ovšem až letos jsem jel celý šampionát a ne jen pár závodů. Okruhy mě dost baví, občas se dostanu i do zahraničí na jiné evropské tratě, kterých mám na kontě cca devět. Motorku mi na sezónu servisuje firma Halbich, od nich mám i veškeré úpravy. Mojí osobní přípravu docela flákám, takže začátky sezony bývají vždy tristní a vše pak doháním v průběhu sezony. I tak bylo letošní jezdění hodně vydařené a těžko říci, který závod se mi líbil nejvíc, protože jsem si je užil všechny, snad až na ten zbytečný pád v Mostě… Z celkového vítězství mám velkou radost, ale jsem si vědom, že kdyby Michael Trötscher neměl nepříjemnou nehodu v Mostě, kvůli které nemohl jet poslední závod, tak bych byl jistě druhý. Na příští rok nemám důvod měnit pořadatele, s jinou agenturou bych ale rád zase na pár zahraničních akcí. Každopádně chci touto cestou poděkovat všem, co mě podporují, především svému otci, který mě k závodění přivedl a do teď závodí se mnou, přítelkyni za podporu na závodech a také mamce, která nám to závodění stále ještě nezatrhla J.

Superbike

Tomáš Borovka, Suzuki GSX-R1000/Yamaha R1

„S agenturou Racetrack jsem letos odjezdil svou druhou sezonu a jsem spokojen jak s organizací, tak i s lidmy. Zkušeností s okruhy až tolik nemám, nejezdím dlouho, a hlavně jsem zatím poznal jen pár tratí – Most, Brno, Slovakiaring a Grobnik. První polovinu letošní sezony jsem ještě odjezdil na Suzuki GSX-R1000 L13, která měla menší úpravy podvozku a otevřenou motorovou jednotku, zbytek pak na posledním modelu Yamahy R1, rovněž s úpravou podvozku a otevřenou motorovou jednotkou. Největší boje ale proběhly ještě s GSX-R, protože na začátku sezony byla hodně kvalitní konkurence, a je škoda, že se pár jezdců zranilo – bývalo by to bylo mnohem napínavější. Ani já jsem to ovšem neměl úplně jednoduché, ale jak se říká, chybama se člověk učí a můj pád v Mostě, což bylo vlastně první jezdění s novou R1, která to hned odnesla, byl zároveň velkou zkušeností pro mé další jezdění. Jinak na motorku trénuji trochu jinak než ostatní jezdci, moje příprava je hlavně fotbalová, jelikož si tak pro radost kopu dvakrát týdně na tréninku a o víkendech při zápasech plus zimní soustředění. A co příští rok? Určitě chci pokračovat v tom, co mě baví, chci se dál zlepšovat a možná i vyzkoušet pár nových závodů. Hodně mě láká road racing a třeba i Alpe Adria, ale to se vše ještě uvidí.“
 



Sdílet článek