TRACKDAYS & GUIDED TOURS TEL +420 608 932 573
cz de en
0 PRODUKTY / 0

Závody Michelin Bikers Cup 2016 oficiálně zahájeny v Brně

16.05.2016, Veronika Raceczech.cz

Profesionální česká okruhová agentura Raceczech odstartovala v půlce května na Automotodromu v Brně svou další závodní sezonu.

Ne vždy je posvícení a ne vždy vyjde skvěle počasí. Své o tom ví účastníci květnového okruhového jezdění na Masarykově okruhu v Brně. První den azuro, které si na trati užívaly skoro dvě stovky jezdců, na druhý den pak teploty okolo deseti stupňů a déšť, kterého se nezalekla jen hrstka statečných a dobře vyzbrojených jedinců. Ale popořádku...

Agenturta Raceczech po svých úvodních podnicích v Rijece a v Mostě zavítala jako již tradičně do Brna, kde odstartovala svou ostrou závodní sezonu. A právě zde se odehrála i jedna zásadní novinka letošního roku. Po 100 minutách tréninkových a kvalifikačních jízd se totiž odjel úplně poprvé závod Superpole na 12 kol, určený pro 25 % nejrychlejších jezdců kategorií SSP a SBK. Tento závod je takovým zpestřením po celém dni volných tréninků pro závodní část jezdců. Superpole se jelo jako sdružený závod, přičemž vyhlášení proběhlo pro každou kategorii zvlášť. A protože se jednalo o ty nejrychlejší, bylo i celé klání značně adrenalinové, už jenom proto, že se do tohoto závodu dostala téměř čtyřicítka jezdců, přičemž silnější sestava patřila pochopitelně litrovým strojům. Ani tak se ale šestkaři nenechali zahanbit, když už na sedmém místě celkově dojel Jaromír Vymětal na R6 a do první desítky se vešel ještě i Lukáš Droppa s GSX-R600, oba s časy 2:15 a kousek. Ovšem nejkrásnější jízdu předvedl vůbec nejrychlejší Christian Weber na R1, který inaugurační závod odjel stylem start/cíl na prvním místě!

Superpole SBK

1. Christian Weber Yamaha R1 best lap: 2:11,557
2. Marek Foldyna Honda CBR1000RR best lap: 2:13,797
3. Česlav Jeleň Suzuki GSX-R1000 best lap: 2:12,839
4. Maxmilian Muhr BMW S 1000 RR best lap: 2:14,761
5. Jiří Šustr Honda CBR1000RR best lap: 2:14,016

Superpole SSP

1. Jaromír Vymětal Yamaha R6 best lap: 2:15,622
2. Lukáš Droppa Suzuki GSX-R600 best lap: 2:15,960
3. Ondřej Kubička Yamaha R6 best lap: 2:18,254
4. Jaroslav Novák Yamaha R6 best lap: 2:19,225
5. Tomáš Trachta Kawasaki ZX-6R best lap: 2:20,985

Odpolední čtyřicetiminutová open pit-lane byla poslední příležitostí, jak se pořádné svézt. Ač to mělo být na druhý den mnohem zajímavější, veškeré plány totálně překopala matka příroda. V dopoledních jízdách tak jen necelá stovka jezdců dokázala s velkým sebezapřením zajíždět časy, kdy ty nejrychlejší se pohybovaly od 2:25. Na trati tak během dne zůstalo jen pár motorek na mokrých gumách a ostatní pro dnešek vzdali. A to byla právě ta chvíle, kdy i jinak pomalejší jezdci mohou v závodě bodovat na pěkných místech, neboť konkurence prostě není. A v Brně nebyla, takže se celý odpolední program přeměnil v jeden sdružený závod na sedm kol, do kterého se dostali zástupci všech kategorií v celkovém počtu 31 kusů a při vyhlášení tak každý nabral hodně pěkné body, které se po zbytek závodní sezony budou jistě hodit.

Nejvýraznějším jezdcem mokrého závodu byl Alois „Starej pes“ Vokurka, jeden z nejzkušenějších okruhových pánů u nás. Se svou R1 byl k neporažení a plno „mlaďasů“ by mu mohlo závidět jeho mokrý čas i na suchu. Za ním se pak odehrávaly jen malé bitvy o jednotlivé posty, přičemž někteří mohli být vůbec šťastní, že se dostali až sem. Jako například Jarda „Shifty“ Novák, který v tréninku přišel o vzduch v gumě, když mu ulítnul ventilek a jen zázrakem se mu nic nestalo. Nebo další z jezdců, který zase na vodě přišel o volty v elektrice a vyřešilo to až vysušení a následný ochranný zábal řídicí jednotky. A jen škoda, že jsme i ve čtvrtečním závodě nemohli vidět jedinou Yamahu R1M s Frantou Staňkem v sedle. Franta ale na motorce zatím hlavně dělá, protože po vyndání katíku se musela spousta věcí odladit a ještě není hotovo. I tak už ale zajížděl první den vcelku pěkné časy okolo 2:16 a přitom ještě stačil učit Tomáše Ortela, loňského okruhového nováčka, který se do toho na letošek řádně obul a jistě bude zajímavé, sledovat jeho krůčky v průběhu sezony. A jak tedy dopadly první ostré závody s novým partnerem – firmou Michelin?

Michelin Bikers Cup 2016

Supersport

1. Jaroslav Novák Yamaha R6 best lap: 2:27,204
2. Franta Janda Honda CBR600RR best lap: 2:26,538
3. Lukáš Droppa Suzuki GSX-R600 best lap: 2:25,692
4. Libor Majer Yamaha R6 best lap: 2:34,315
5. Daniel Beneš Yamaha R6 best lap: 2:34,699

Superbike

1. Alois Vokurka Yamaha R1 best lap: 2:22,870
2. Petr Beneš Yamaha R1 best lap: 2:22,884
3. Miloš Hlaváček Honda CBR1000RR best lap: 2:25,702
4. Jan Tůma KTM RC8R best lap: 2:32,526
5. Luboš Drienovský Yamaha R1 best lap: 2:33,597

Naked bike do 750 ccm

1. Janusz Woś Honda Hornet PC41 best lap: 2:37,021
2. Jindřich Slavík Suzuki SV650S best lap: 2:44,428
3. Petr Havlík Triumph Street Triple R best lap: 2:57,092
4. Jaroslav Vostál Suzuki SV650 best lap: 2:59,813
5. Matěj Michajlec Ducati best lap: 3:02,158

Naked bike nad 750 ccm

1. Petr Carda Kawasaki Z1000 best lap: 2:58,725
2. Petr Melichar Suzuki GSX-R750 best lap: 3:02,762

Další podnik agentury Raceczech se odehraje 1. a 2. června na Autodromu v Mostě, který je určen právě i pro okruhové nováčky nebo jezdce na motocyklech s RZ, pro které je vyhrazena jedna samostatná skupina a kde se budou také testovat pneumatiky Michelin a k dispozici bude i stánek společnosti Profi Moto – severočeský dealer MV Agusty, který nabídne testování těchto italských plnokrevníků, nikoliv ale na trati, ale po okolí. Další partneři jako Shoei a RST zůstávají a stejně tak pneuservis, kde vám jedno kolo přezují za rozumných 150 Kč. Volná místa do Mostu zatím jsou a cena je více než lákavá – objednat si můžete i půlden jezdění tedy 3x20 minut a to za 2500 Kč!

POZOR! V půlce června pak proběhne další novinka agentury Raceczech v podobě onroadového zájezdu na Sardinii. Motorky do kamionu, zajištěné ubytování, strava i průvodci/instruktoři a moc pěkně strávený týden po silnicích italského ostrova, což je program pro ty, kdo mají k okruhovce ještě silniční motorku a chtějí si užít i mimo závodní trať, třebaže právě silničky na Sardinii kvalitou povrchu a počtem zatáček nemají k závodním tratím vůbec daleko. Více na www.raceczech.cz/sardinie.



Sdílet článek