TRACKDAYS & GUIDED TOURS TEL +420 608 932 573
cz de en
0 PRODUKTY / 0

Asfaltové peklo na Autodromu v Mostě

07.08.2018, Veronika Raceczech.cz

V rámci dvoudenního harmonogramu měl při jediném letošním eventu na Autodromu Most každý účastník k dispozici přes 200 minut čistého času na trati plus jeden závod na šest až osm kol dle kategorie. Nejdříve ale bylo potřeba trochu potrénovat, zajet slušný kvalifikační čas a dostat se na co možná nejlepší místo na roštu. A favorité byli jasní už první den. Vůbec nejrychlejší jízdu předváděl německý instalatér Michael Trötscher, který se z litrové kategorie vrátil do šestistovek, a to rovnou s fungl novou Yamahou R6. Po nějakých těch úpravách, které tahle motorka vysloveně potřebuje, dokázal zajíždět stabilně časy okolo 1:43. Za něj se pak probojovala trojice superbikerů v čele s Petrem Benešem na postarší Yamaze R1 a celou tuhle skupinu naháněl Dan Voborník rovněž se supersportem R6. Nejlepší naked biker Ralf Santl byl pak posledním jezdcem, který se dokázal dostat pod magických 1:50.

Ne všem jde ale jen o ty časy. Třeba jedenačtyřicetiletý Milan Vajgl je rád, že se alespoň jednou za rok dostane na okruh a vždy si to tu hodlá hlavně užít a nic nerozbít. Svou Yamahu FZ6 S2, která je jeho první motorkou, má totiž i na běžné jezdění a do Mostu po oba dva dny dojížděl po ose. Zázemí v paddocku si tak dělal, jak se dalo, první den s jednou partičkou, druhý den sám ve stínu boxu. Zajímavé je, že Yamahu si dovezl z Anglie, takže mu to prý svítí trochu doleva, nicméně nejhorší bylo, ji přihlásit. Kupoval ji tenkrát po nějakém starším pánovi s pár kilometry jakožto sotva zaběhlou motorku. Ročně najezdí okolo šesti tisíc a líbila by se mu okruhovka i kroska, jako paneláčník má ale smůlu. Se třemi dětmi je každopádně potřeba, udržet si alespoň nějaký koníček a jednou za rok, dojet si trochu zařádit… „Je to fajn, jen asi dorazili nějací rychlíci, protože mě z céčka přeřadili do déčka,“ s úsměvem dodal, než se začal oblékat na poslední předzávodní rundu.

O tom, že motorky jsou hlavně o kamarádství, nás přesvědčila dvojka Vašek Štrýgl a Ruda Tyml. Sympatičtí pánové v letech, kteří se znají už od základky, spolu tráví čas i na okruhu, jen prý manželky s sebou neberou, aby neviděly, kolik to všechno stojí. Vašek sedlá už druhé BMW S 1000 RR. Jako první tenkrát kupoval dvanáctku z druhé ruky a sedmnáctku si už koupil funglovku s obousměrným rychlořazením a rejsovým výfukem. Ruda pak krotí italského hřebce, Aprilii RSV4, model 2012, kterou si pořídil po dalším taliánovi Benelli TNT. Oba jsou se svými stroji spokojení a oba se už těšili do závodů, které startovaly záhy…

Jako první se na mostecký rošt začaly řadit Supersporty. Skrze tetelící se vzduch se na hlavním panelu zobrazovala teplota vzduchu téměř 35 °C a o pár stupňů víc žhnul mostecký asfalt. Není tak divu, že na roštu většina bikerů vypínala motory. Ono se sériovým chladičem bylo těžké udržet teplotu pod 100 °C po většinu dne, a to jak známo koně umírají. Ale to už zhasínají světla a jede se na ostro…
Nejlepší start a nejlepší jízdu předváděl co kolo Michael Trötscher a po osmi kolech měl náskok skoro 20 vteřin. Na druhém postu se celý závod držel Dan Voborník, ovšem v posledním kole podlehl Kirillovi Müllerovi, který se pomalu a jistě prokousával z pátého místa až na druhé v cíli. Dan se ho v závěru snažil ještě dohnat, ale už to neklaplo. Devět jezdců z dvaceti nakonec dokázalo zajet kolo pod 1:50, což není špatné, mnohem zajímavější však byla převaha Yamah R6, kterých bylo dohromady jedenáct. V první pětce tak jiná motorka nemohla být ani vidět.

Supersport na 8 kol

1. Michael Trötscher  Yamaha R6  best lap: 1:43,538
2. Kirill Müller  Yamaha R6  best lap: 1:45,403
3. Dan Voborník  Yamaha R6  best lap: 1:45,313
4. Jascha Buhl  Yamaha R6  best lap: 1:46,332
5. Pawel Sobczyk  Yamaha R6  best lap: 1:47,124

Následoval závod Superbiků, kam se chystali i dva kamarádi Vašek a Ruda. Předstartovní stres navyšovaly teploty a i tady bylo na roštu převážně ticho, aby motorkám nestoupala teplota. Za to skrze pléga helem bylo vidět maximální soustředění, které vygradovalo až v ulitý start na roštu druhého Norberta Marka na Aprilii RSV4. Zřejmě byl dost nervózní z rychlíka Petra Beneše, který má svojí postarší R1 v ruce. A i když šel Norbert do čela, od čtvrtého kola byl už zase druhý. Drama ale nekončilo a v závěru se Norbert probojoval zpět na první příčku. Vzhledem k tomu, že ale musela spravedlivě zasáhnout vyšší pořadatelská moc, Norbert nafasoval penalizaci a pro pohár za první a zasloužené místo si na stupně vítězů došel přeci jen Petr Beneš, zatímco Norbert se musel spokojit s druhým flekem, na kterém byl ale i po trestu stále neohrožen. Špatně si nevedli ani kluci na dvou GSX-R750, v cíli devátý Martin Pořízek a třináctý Matthias Salzmann a spokojený byl určitě i Ruda, který ve druhém kole poskočil o tři místa dopředu a 15. pozici si dokázal uhlídat až do odmávnutí šachovnicovou vlajkou.

Superbike na 8 kol

1. Petr Beneš  Yamaha R1  best lap: 1:43,177
2. Norbert Mark  Aprilia RSV4  best lap: 1:43,016
3. Jan Vondrášek Aprilia RSV1000  best lap: 1:45,423
4. Sebastian Riedel  Kawasaki ZX-10R  best lap: 1:46,030
5. Martin Schönberger  BMW S 1000 RR  best lap: 1:45,350

Po litrech se na start začaly rovnat dvě kategorie naked biků, které spolu jedou jeden sdružený závod, a jak to bude v následujících kolech vypadat, už bylo vcelku jasné hned od začátku. Parádní start a nejostřejší jízdu předvedl Ralf Santl na Tuonu V4. Za ním do prvního kola vyrazil Martin Radouš na Brutale 910, ovšem dlouho se ze své pozice neradoval. V zádech totiž měl rychlíka Jakuba Jezerského, který zde kolo co kolo předváděl naprosto úžasnou jízdu na Benelli TNT1130, což je motorka, kterou na trati jen tak neuvidíte. A Jakub si s ní dojel úplně s přehledem pro stříbro, patnáct sekund za prvním a čtrnáct sekund před třetím Martinem na Brutale. Ze čtvrtého místa se radoval Ralf Hildebrandt na Super Dukovi, ale být závod o kolo delší, nejspíš by podlehl Street Triplu Davida Bareše. Loňský nováček postupuje ve své závodní kariéře sice pomalými, ale o to jistějšími kroky a tady v Mostě to pro něj bylo první zlato. V malých nakedech se pak ze čtvrtého místa radoval Milan Vajgl, třebaže ví, že by mohl potáhnout, když kolega na stejné motorce, co dojel druhý to umí o 11 vteřin rychleji. Pěkný styl předvedla i Emilie Siebert na speciálu KTM RC390, která měla v paddocku rozhodně největší fanoškovskou základnu a hned za ní dojel do cíle zřejmě nejstarší stroj dne, Yamaha FZ750 Stefana Horna.

Naked bike do 750 ccm

1. David Bareš  Triumph Street Triple  best lap: 1:56,049
2. Miroslav Šobr  Yamaha FZ6N  best lap: 2:00,470
3. Jakub Čedík  Yamaha MT-07  best lap: 2:09,866
4. Milan Vajgl  Yamaha FZ6  best lap: 2:11,771
5. Emilie Siebert  KTM RC390  best lap: 2:11,303

Naked bike nad 750 ccm

1. Ralf Santl  Aprilia Tuono V4  best lap: 1:49,171
2. Jakub Jezerský  Benelli TNT1130  best lap: 1:51,627
3. Martin Radouš  MV Agusta Brutale 910  best lap: 1:54,028
4. Ralf Hildebrandt  KTM 990 Super Duke  best lap: 1:54,612
5. Rene Müller  Aprilia Tuono R  best lap: 1:57,165

I přes ne zrovna valnou účast, způsobenou prázdninami a obrovským vedrem, došlo v závěru i na závody Open, kam nastoupili ti, co se nevešli se svými časy do hlavních závodů. Jako první Tomáš Reichel na GSX-R600 K5 před R1 Martina Kouklíka a R6 Barbary Rech. A přesně tahle trojka takhle dojela i do cíle, třebaže v průběhu závodů to bylo daleko dramatičtější a první kola byl vpředu Martin Kouklík a Tomáš Holý. Každopádně to byl jediný závod, ve kterém ani ti nejpomalejší nedostali kolo od těch nejrychlejších, a to i posledního v cíli jistě potěšilo.

Open na 6 kol

1. Tomáš Reichel  Suzuki GSX-R600  best lap: 1:59,602
2. Martin Kouklík  Yamaha R1  best lap: 1:59,510
3. Barbara Rech  Yamaha R6  best lap: 2:01,774
4. Tomáš Holý  Honda CBR600RR  best lap: 2:02,083
5. Maximilian Pöll  Honda CBR600RR  best lap: 2:03,540

 



Sdílet článek