TRACKDAYS & GUIDED TOURS TEL +420 608 932 573
cz de en
0 PRODUKTY / 0

Velikonoce na mosteckém dromu

24.04.2017, Veronika Raceczech.cz

Trochu netradičním termínem odstartovala letošní tuzemská závodní sezona české okruhové agentury Raceczech. A nebyly to jen Velikonoce a statní svátek, ale i aprílové počasí, jež dotvořilo celý den plný zvratů, pádů, zatažené oblohy, deště i sluníčka.

Časy nebyly nijak rekordní, ovšem střídavý povrch trati ani nic lepšího neumožňoval. Ranní nejrychlejší kvaldu zajel René Hennemann na Suzuki GSX-R750 (1:58,184), kterému dýchal na záda Michael Trötscher na Yamaze R1 (1:58,272), prvním Čechem pak byl na čtvrtém místě Franta Dřížďal (Yamaha R6, 2:04,278). Odpolední volné tréninky už byly o poznání lepší, však mostecký drom pěkně osychal, a časy se už začaly blížit magické hranici 1:50. Nejlépe zajelo prvních pět Yamah R6 včetně jedné R1. Ne všichni ovšem honili tisíciny, jak to tak na okruhu bývá. Kdo tuhle starost absolutně neřešil, byla dvaatřicetiletá Nicole Becker, sympatická a usměvavá Němka, která si přijela užít jeden ze svých vzácných dnů, kdy se dostane se svou Hondou RVF400 z roku 1996 na asfalt. Jinak totiž pomáhá svému bráchovi Marcelovi a na okruhu tak mívá spoustu jiných starostí. Marcel do loňska jezdil dvoudobou čtvrtlitrovou Yamahu, ovšem na letošek přezbrojil na Aprilii RSV4. Ročník 2012 s airboxem a závodní elektronikou z loňského modelu je opravdu velký skok, zvláště pak, když se Marcel chystá startovat v letošní Alpe Adrii. Do Mostu se přijel seznámit se svým novým koněm a Nicole tak dostala šanci, sklouznout se také. Na silnici totiž nejezdí vůbec, jen sem tam okruh a v Mostě byla již podruhé. Má to přes kopec a daleko to zatím neměla ani na jiné tratě. Za těch několik let měla možnost, navštívit Lausitzring a Sachsenring, který je pro ni spolu s mosteckým dromem to nej. Vysněné Mugello by ale jednou mohlo trochu zamíchat pořadím? Každopádně nové hlukové limity mosteckého dromu, stanovené na hodnotu 106 dB, Nicol vůbec netrápily, jelikož její Honda je prý absolutně originál, tedy co se plnění a vyplachování týče. Podle časů to pak Nicole očividně nejvíc sedlo na úplný závěr, když bylo na trati v rámci Open pit-lane sedm strojů, kdy zajela kolo za 2:47,559. Naproti tomu nejrychlejší holkou byla ten den Yvonne Homann na Ducati 899 Panigale, která měla parádní styl a také o několik desítek vteřin lepší časy, s nimiž se vešla v pohodě do první půlky všech jezdců. Kromě dalších holek se v Mostě objevila také Veronika Hankocyová, která zde zkoušela svou novou Yamahu R6 a zároveň si poprvé vyzkoušela roli plnohodnotné instruktorky v agentuře, takže kdy byste v Brně chtěl potahat za touhle rychlou závodnicí, máte šanci. Ovšem motorka nebyla úplně ready, když jí před touto akcí vybouchnul nový motor a s dalším, narychlo poskládaným a bez fungující elektroniky, to prostě nemohlo být ono. A kde je Veronika je i Indián, ovšem ten se probral až po poledni a třebaže se mu na trať ani nechtělo, nakonec si střihnul pár koleček ve svém novém slušivém spider oblečku.

Při procházení paddockem se nedalo přehlédnout, jak byla většina účastníků skvěle připravena. I partička tří borců Richard Pokorný, Petr Eibl a Jirka „Jura“ Hladík měly své Fároše, respektive odstrojenou R6, na mokrých gumách, třebaže do Mostu ráno přijeli s nazutými slicky. „Alespoň jsme se ráno trochu zahřáli, když jsme přezouvali. Dnešek je pro nás i tak trochu zchlazením, před touto akcí se nám totiž povedlo, navštívit Misano, kde bylo opravdu pěkně,“ říká Richard a Petr. Ti do Mostu přijeli z jihu Čech, jejich kamarád Jura zase z Pardubic. Pomlásku si prý všichni odbyli den předem, takže si den v Mostě přijeli užít, nikoliv lamentovat nad počasím. „Tohle neřešíme, počasí je takový jaký je a patří to k tomu,“ říká Richard, který se kromě okruhů věnuje i dalším moto aktivitám. A přestože právě okruhy jsou pro něj největší srdcovkou a má za sebou přes deset evropských tratí, jezdí také šlapačky a hlavně enduro, dokonce posledních pár let ho můžete potkat na Erzbergrodeu, třebaže mimo prolog se dál do závodu pro 500 vyvolených zatím nedostal. Momentálně si ale všichni tři užívají několikátou sezonu s Raceczechem, a jediné, co je letos mrzelo, že nebyla na začátek roku chorvatská Rijeka.

Oproti ostříleným hochům potkáte na trati i pár nováčků. Jedním takovým byl v Mostě i Patrik Němec se svou přítelkou Zuzkou z Mohelnice. Na silnici jezdí Patrik již dvanáct let, ovšem na okruhu teprve druhým rokem, přičemž po prvním pokusu na svém naháči Triumph Speed Triple šel, a koupil si Hondu CBR600RR. Holt, tohle je totálně návykové, i když dost devastační pro peněženku. Pořád je to ale prý lepší, než něco zkoušet v provozu. „Už to bylo hodně rychlé, ale pořád mi chybělo to opravdové závodění, ten pocit, kdy má člověk celou trať pro sebe a může si zkoušet své limity, aniž by ho při tom ohrožoval kamion v protisměru,“ vysvětluje Patrik, který se vloni v Michelin Bikers Cupu umístil na 11. místě a letos by prý rád skončil v první desítce. Patrik rozhodně neskrýval své zklamání z počasí, nicméně to vyvážilo nadšení ze sebe sama. „Mám radost, že i na vodě jsem už schopnej jet, nebejt strnulej, v křeči. Z těch několika let na silnici a vzhledem k tomu, že jsem odvěký samouk, mám spoustu zlozvyků a každý pozitivní posun mě nadchne…“

To už ale přišel čas na závody, do kterých se díky počasí přihlásilo jezdců tak akorát na dva závody. Ty se jely ve dvou kategoriích, Open 2 a 1. Dvojka à la pomalejší grupa se postavila na start jako první. Ten den nejnabušenější rošt čítal pětadvacet závodníků a až na adrenalinový start, kdy se Matěj Potocký zasekl v první lajně a všichni se přes něj jen tak tak přesypali, to byly vcelku pohodové závody. Bojů bylo jen pár, jinak si každý držel svůj flek a do cíle všichni dojížděli osamoceně. A zatímco jako první dojel do cíle mladý Petr Tomiška na desítkové Ninje, druhým v cíli před všemi těmi dalšími kapotami byl Dan Mandl na litrovém motardu. Ke konci závodu ovšem začalo opět krápat, čímž značně prořídnul startovní rošt druhého závodu. Jak to měli naplánované ostatní, těžko říci, ale třeba takový Tomáš Borovka měl motorku na mokrých a kdyby nezačalo pršet, do závodu by prostě nenastoupil. Jenže ono krápalo a překvapivě všichni startující přijeli na mokrých gumách. Ve finále šlo jen o jedenáct jezdců, což není žádné terno, navíc, když půlka byli Němci. Ti pak ukázali své zkušenosti a brali ty lepší místa včetně celé bedny, kde nejvýš stanul Thilo Heinlein s bavorským S 1000 RR, pronásledovaný Torstenem na stařičké R6. Nutno říci, že s ní byl rychlejší než Andreas na mnohem novější R6. A kluci si to pak ve finále stejně jako na trati rozdali i při vyhlášení, když se se šampaňským kropili až daleko za stupni vítězů. Ostatně víte, proč zde bylo tolik Němců, když právě západních agentur je mnohokráte více? Na Velikonoce totiž nikdo jiný okruhový den nepořádal.

Open 2

1. Petr Tomiška jun. Kawasaki ZX-10R best lap: 1:56,266
2. Daniel Mandl KTM 990 SM R best lap: 1:58,646
3. Richard Pokorný Honda CBR1000RR best lap: 2:00,941
4. David Veselák Suzuki GSX-R750 best lap: 1:59,702
5. Jan Kalčík Honda CBR600RR best lap: 2:00,336

Open 1

1. Thilo Heinlein BMW S 1000 RR best lap: 1:59,036
2. Torsten Kühnert Yamaha R6 best lap: 1:58,421
3. Andreas Jochum Yamaha R6 best lap: 2:04,370
4. Tomáš Borovka Yamaha R1 best lap: 2:06,690
5. Karel Trukmüller MV Agusta Brutale best lap: 2:10,474

Na další, snad již počasím povedenější závody, se můžete těšit již za 14 dní v Brně. Dvoudenní akce začíná opět státním svátkem, ovšem bude pokračovat úvodními závody Bikers Cupu 2017, a tady to všechno teprve začne – první body do celkového hodnocení! Tak dorazte jezdit nebo alespoň fandit! Více na www.raceczech.cz.



Sdílet článek